fredag 6 november 2009

Kvinna med barnvagn langar fram remsa:
Jag stämplar...och sedan ser jag att hon gluttar suspekt på remsan hon har åter i handen...
Jag släpper in henne.
Hennes förra stämpel hade gått ut för 5 minuter sedan.
Inget fel där inte.
Men FAKTISKT så återkommer hon cirka 2 min senare.

Kvinnan:
- Alltså jag hade väl 2 minuter till godo, och varför står det 16:45 på stämplingen, jag var inte här då.

Jag:
- Du var här 16:35, och det är väl bra att ha lite mer än en timma på den nya eller hur?
Vi "klickar" fram minuten innan varje kvart, alltså 59, 14, 29 osv...

Kan man vara girig och inte alls vilja ha mer tid på samma gång?

Förvirrande.....

2 kommentarer:

  1. Men... kanske ville hon bara försöka förstå varför. Man ska aldrig sträva efter att förstå, särskilt inte taxahandboken. Som spärrvakt måste lära sig att följa den, men den är bara en skuggbild av det taxasystemets sanna väsen som det är få spärrvakter förunnat att förstå. (Och jag har hört att de som gör det förlorar förståndet.)

    SvaraRadera
  2. Jag har förlorat förståndet för länge sedan.
    I dag var jag iaf förvirrad mer än någonsin.

    SvaraRadera