måndag 6 juli 2009

SNK

Är fortfarande inte frisk, men jag tog mitt pick o pack och lommade iväg till jobbet ändå som den trooper jag är.

En tjej i 15års-åldern räcker över sin mobil till mig i kuren, "Här, du har telefon".
En upprörd moder talar till mig att hennes dotter måste ju få komma hem "NU", "Vem f*n gör dessa tidtabeller!"

Denna upprördhet var angående 20 minuterstrafiken till skarpnäck.

Sedan har vi mannen som bestämde sig för att tala allvar med mig:
"Här sitter du, känner du dig produktiv!? Visste du att jag kan mörda för pengar?"

Menade han för pengar som i pengarna i min dk-kassa eller att jag skall ge han pengar för att mörda?
Vilket det än var så vill jag nog inte veta.

3 kommentarer:

  1. "Visste du att jag kan mörda för pengar?" Det är väl egentligen inget lustigt med det, men den kommentaren gör att jag kommer att tänka på vad en resenär sade till en bussförarkollega till mig.

    Den snubben var säkert full, men han sa nästan precis likadant: "Jag har mördat förr..." Han hade inga pengar och fick därför inte följa med.

    Är såna typer påverkade av droger bör man nog vara försiktig, men vanliga fyllosar kan man bara skratta åt.

    SvaraRadera
  2. hej registrera dej på http://www.woopa.se/?ref=diinca
    och tjäna pengar på din fina blogg =)
    jag gjorde det för 55 min sen och har redan 180kr =) och jag tjänar även på om du registrerar dej. gör samma du ^^

    SvaraRadera
  3. Ja, det är inget lustigt med dessa kommentarer som faller ut ur deras munnar.
    Usch, vad människor kan vara obehagliga.

    SvaraRadera