torsdag 2 juli 2009

cure.

Så går det när ens bästa vän i denna hetta har blivit AC:n.
Har fått något influensaliknande.

Idag hjälpte jag en kvinna med access-automaten, den tog hennes henens 690 :-, men gav inget tillbaka, för kortet hade då definitivt inga respengar. Hon ringde sin bank och de bekräftade ett reserverat belopp a`la 690:-. Hon var lugn som en filbunke, ringde runt till diverse ställen, bland annat kundtjänst osv. Hade det varit jag i den situationen, hade jag nog blivit rejält putt.


Jahapp, tjingeling nu skall jag kurera min kropp.

2 kommentarer:

  1. Om man missar att hålla upp access-kortet en andra gång, efter betalningen, blir det ingen biljett på kortet.
    Banken reserverar beloppet på kontot ett par-tre dagar, men då köpet aldrig slutförs får SL aldrig pengarna. Pengarna lämnar heller aldrig kundens konto - men, som sagt, beloppet är reserverat, så har kunden ursprungligen 700 kr på kontot blir det svårt att genomföra köpet ändå...

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet. Jag tyckte iaf att det var beundransvärt av henne att vara så lugn torts allt tjorv. Men hon kom fram till att hon aldrig mer vill använda access.

    SvaraRadera