lördag 20 juni 2009

Mymmel mymmel

Dagen har gått i bitterhetens tecken. Lika så kommer detta inlägg också att göra för den delen.

Hallå titta på mig.
Nej på MIG!
Nej men hallå jag då, du ska ju rikta din uppmärksamhet PÅ MIG!

Slår aldrig fel att man får dessa blickar eller gestukilationer (kan man skriva så?), medans man hjälper en annan trafikant samtidigt.
Jag har inte fler uppsättningar av ögon, armar eller öron för den delen. Men det hade vart grymt om fallet hade varit så!

En fråga:
Varför förväntar sig folk att barnvagnsgrinden är öppen just för dem, folk dundrar in i dem i hundranittio, när de kommer från plf in i biljetthallen. Vad är den gröna blinkande lampan till för!? Kanske indikerar den om det är öppet, vem vet, det är en annan historia.

Dagens man:

Mannen:
- Mummel mummel, remsa.

Jag:
- Ja hej vill du ha en remsa?

Mannen letar i sina hundra fickor:
- Mjaa, mummel mummel, svär på att den är här nånstans.......

Jag:
- Ta dig tid att leta.

Mannen rycker helt plötsligt upp en radda med kondomer ut ur en ficka, kablam smäller han ner dem:
- Näääj men neeej, dem här får du inte! Mummel mummel, fy fan är jag fast här nu!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar