onsdag 17 juni 2009

Europe.

Måndag, 15/6.
Det var ingen som informerade mig om evenemanget i närheten av station.
Så både jag och trafikanterna såg ut som frågetecken där ett tag. De visade upp röda armband och ville bli insläppta, och jag ville inte släppa in dem såklart. För man kan väl ändå inte åka på ett rött armband tyckte jag. Ett samtal ringdes och mycket korrekt, förra året hade evenemanget, alltså Ekens Cup avtal med SL men icket i år och ingen hade informerat de stackars kidsen. Kidsen som dessutom var från olika delar av europa, talade inte jättebra engelska vilket gjorde det svårare för min del. Där stod de och såg ut som små frågetecken, när jag försökte förklara att det inte gick bra med det röda armbandet som färdbevis och var (f*n) är era föräldrar/coacher!?
Vissa av ungdomarna var till och med under 11, och jag tyckte att de borde vänta in sina vuxna, så att de inte åker vilse i den nya främmande staden. Men då kunde jag få svaret av några: "They have already gone to the city".
VA!? Galet tänkte jag, oansvarsfullt.....

Jag hade förväntat mig en lugn dag, eftersom att i vanliga fall är denna station relativt chill, men tji fick jag. Uppfriskande om annat.
Vid ett tillfälle "tjongade" jag dit 38 stämplar i ett nafs....
Träningsverk, jo tack.

Iaf.

Tisdag 16/6.
Avslutade dagens pass i SKT S.
Strax innan jag skulle gå hem, hoppar en ilsken man på mig, verbalt och för att sedan ge rutan en trevlig liten smäll. Ja men tuben hade ju slutat gå!
Då förstår vi ju hans frustration.


Nä nu är det dags för mig att sussa.

2 kommentarer:

  1. Hur gcik det för ungarna, står de fortfrande kvar i biljetthallen?

    SvaraRadera
  2. Ungarna är förhoppningsvis där de skall vara, i sina sängar, nerbäddade :)

    SvaraRadera