tisdag 23 februari 2010

Läxan lärd, och den är nog inte bara jag inom arbetskåren...
Civila kläder gäller för resten av veckan när det bär av mot jobbet.
Arbetsjackan är för kall och jag är inte så förtjust i att bli hotad heller.

Har följt debatterna på både DN och SvD, och jag tycker inte folket i denna stad är tillräckligt upplysta om varför trafiken står still, de flesta tror att det är p.g.a lite snöflingor, men det handlar ju om så mycket mer än så. Men MH är minsann en riktig stjärna när det kommer till information och upplysning:
http://veoliahora.wordpress.com/

(Tyvärr, något gruff med bloggen min, den vill inte länka, men kopiera och klistra!)

4 kommentarer:

  1. Precis som en del har sagt i kommentarer till MH:s blogg så tycker jag SL har gjort ett undermåligt jobb med informationen om just varför stora delar av tunnelbanan är för tillfället ur bruk. Jättebra att Veoliahora-bloggen finns, men inte borde den behöva göra SL:s jobb åt dem. Och bloggen har såklart betydligt färre läsare än SL:s hemsida, dit de flesta vänder sig för information.

    Det var nog också bra att DN kom idag med en artikel om att det var säkerhetsläget som gjorde att SL slutade köra tunneltåg utomhus. Men SL har gjort en miss med informationen.

    SvaraRadera
  2. Håller med TimK, och folket vill ha en bättre förklaring än att det är snöns fel....nu har man börja få lite mer info och förståelse.

    SvaraRadera
  3. MTR Hora fick mig faktiskt att helt ändra uppfattning om situationen (Från neutral) och fick mig mer att uppskatta det jobb som MTRs personal har lagt ner (och fick mig dessutom att författa en liten hyllning...).

    http://jrl5.blogspot.com/2010/02/happy-helgtrafik.html

    SvaraRadera
  4. Men Jonathan, underbart gjort av dig :)

    SvaraRadera