lördag 23 januari 2010

Tjej i 20-årsåldern:
- Tjaa, när går tuben mot stan, jag vill hem nu tack.
Jag:
- Om 13 minuter går den.
Tjejen traskar omkring lite i biljetthallen, när tiden väl är inne beger hon sig till plattform.
MEN, 10 min senare dyker hon upp igen:
- Jag stod där i tio minuter, och det kom ingen som gick till stan.
Jag:
- Va? Jag såg ju att turen stod inne och åkte, var det något fel?
(Här tänker jag, stod hon på fel sida av plattformen, är hon drängfull, gick inte dörrparen upp?)
Tjejen:
- Det var ju inte en själ på tåget, så då tänkte jag att det var ingen påstigning.
Jag:
- ?? Öhm, men var dörrarna öppna vid något tillfälle?
Tjej:
-....ja.

3 kommentarer:

  1. ...men åååh...
    :-|

    (Ska man skratta eller gråta?)

    SvaraRadera
  2. det är inte lätt alla gånger att åka tunnelbana.

    SvaraRadera
  3. Nej, det är för tusan inte lätt det dära med tunnelbanan.

    SvaraRadera