fredag 29 januari 2010

Blir ledsen i ögat när jag får höra av våra vänner från fryshuset, Lugna Gatan att kollegor (spx) inte alltid är så sammarbetsvilliga gentemot dem.
Så som att inte låta de använda WC, få komma in och värma sig en stund, eller rent av strunta fullständigt i att vara trevlig.
Jag själv har aldrig fått bevittna någon sådan behandling, så jag kan inte uttrycka mig om detta är sant eller inte..

Men min erfarenhet av Lugna Gatan är att de oftast har hjälp till i obehagliga situationer om de har befunnit sig på station och fått mig att känna mig trygg, plus att de är trevliga att snacka lite med.

Nåja...

2 kommentarer:

  1. Jag brukar öppna grinden åt dem, prata och vara trevlig... men jag vet inte, jag skulle nog tveka med att släppa in NÅN i spärr utrymmet som inte själv har kort. Jag fick höra av utbildningsledare att jag kunde få sparken om jag släppte in obehörig i utrymmet och jag tycker det är ett ganska högt krav att kräva av mig för att få kissa.

    SvaraRadera
  2. Det är bra Lexi! Tummen upp för dig.

    De flesta har en sådan där bricka så att de kommer in. Jag kanske är naiv som tycker att det är en självklarhet att de skall få använda toaletten, för de har som ingen annanstans att ta vägen, tunnelbanan är ju trots allt deras arbetsplats också. Skulle jag få sparken för att var hjälpsam och behandla våra "kollegor" Lugna gatan bra, så får det vara så. Vi sammarbetar ju trots allt.

    SvaraRadera