söndag 18 oktober 2009

- Varför går det inga nattbussar?

- Men tunnelbanan går ju dygent runt nu på helgen, det tror jag räcker...eller?

- Neej, för ni kommer inte i tid och ibland kommer det inget tåg alls!

- Jaoo, det är inte kul när det händer, jag vet...men du vet, det finns ju elaka marodörer som är ute och ränner. Händer ju att folk klottrar, vandaliserar och håller dörrarna öppna eller rent av slåss där ute i kollektivtrafiken...så det kan vara orsaken oftast.

- Jag längtar tills ni byter entrepenör, kanske blir förändringar...t.ex att ni kommer i tid!


Hmm, vem har tutat i honom att vandalerna, klottrarna och de fightingbenägna slutar existera bara för att man byter entrepenör.

I bland undrar jag om det slår lock för öronen på folk, de hör "tåg inställt"...men inte det resterande av meddelandet att det är p.g.a ordningsproblem t.ex....kan ju inte vara mina medmänniskor som bor i denna stad som saboterar min framfart i kollektivtrafiken. Neej, det måste vara SL/Veolia.

Ta ett chillpill!

2 kommentarer:

  1. Självklart är det Veolia som "langar" sprayburkar till ungdomarna i Stockholm, visste du det inte? ;)

    SvaraRadera
  2. Japp! Allt för att hålla i gång ungdomarnas kreativa ådra.

    SvaraRadera