söndag 6 september 2009

Händelserika helgnätter!

Situation 1:
Två killar kommer fram till mig, den ena drar fram sin mobil som spelar någon dansant låt.
Han sätter mobilen framför spärrmicken och dansar lite käckt samtidigt.
Samma snubbe får för sig sedan att han skall fräsa ut snor i micken, och ja micken är fortfarande på.....han pressar in micken i ena näsborren och drar till ordentligt. Fräääs!
Härligt, tänker jag.
Men otroligt nog hade jag senare en ganska så intelligent konversation med samme kille, trots allt!

Situation 2:
Berusad man dyker upp:
- Har du fått in några öl?
Jag:
- Ehmm, nej hurså?
- För att jag har glömt dem någonstans.....
- Jag skulle nog tro att om någon har hittat de så har de nog druckit upp dem tyvärr.
Han:
- Kan jag få gå upp och kolla om de är där!?

Samme man återkommer 3 ggr angående om ölen och om att han inte har några nycklar hem.
Han står vid spärrlinjen och frågar ut alla som går förbi om de har hans nycklar, lite halvt hotfullt......
OV anlände 2 ggr samt polis.


Situation 3:
En annan kille kommer och säger att han är suicidal eftersom han inte har några cigg eller plånbok kvar.
Vad göra.
Ringde TryggC

Hur var det sen då, angående branden/rökutvecklingen vid TCE, hur gick det för trafiken!?
VH (Veoliahoran) har ett skönt inlägg om det. http://veoliahora.wordpress.com/2009/09/05/rokt-forare-rapporterar/

2 kommentarer:

  1. Hur kan det komma sig att alla psykon gästar dig när du jobbar? Underligt.

    SvaraRadera
  2. Neeej, de är inga psykon.
    De är underhållare.
    Ena riktiga artister.

    Bra fråga.

    SvaraRadera